piątek, 22 maja 2015

Salatka Mazurska



Sałatka Mazurska to wspomnienie urlopu spędzonego z paczką przyjaciół nad jeziorem Ołów na Mazurach. Sałatką poczęstowała nas właścicielka domku, który wynajmowaliśmy. Swoją drogą wspaniali ludzie. W sałatce zakochaliśmy się od razu,
 i kiedy nadchodzi lato, a okres grillowania się rozpoczyna, od razu ją robię, bo nie ma nic lepszego do szaszłyka, pod warunkiem ze lubicie czosnek :-)




Składniki:

Ziemniaki
ogórki kiszone
czosnek
majonez
natka pietruszki
maggi w płynie
sól, pieprz
(ilość składników uzależniona jest od ilości porcji sałatki)


Sposób przyrządzenia:

Ziemniaki gotujemy w łupinkach. Po wystudzeniu obieramy je i kroimy w dość dużą kostkę.
Ogórki kiszone również kroimy w kostkę. Ma ich być mniej więcej połowę ilości ziemniaków.
Mieszamy ziemniaki z ogórkami, dodajemy sporą ilość posiekanej
natki pietruszki. Ja dodaje cały pęczek.
Czosnek wyciskamy przez praskę (tez dużo). Ja dałam 3 duże ząbki.
 Następnie solimy, pieprzymy i mieszamy z majonezem.
Dodajemy maggi. Na ilość składników pokazanym na moim zdjęciu dodałam około 2 łyżki stołowe.

Moja ocena tego dania to 4/5
Stopień trudności*



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...