wtorek, 10 marca 2015

Kurczak dla konesera

Dziś szukałam przepisu na piersi z kurczaka, innego niż zawsze i znalazłam. Przepis pochodzi z książki Hanny Grykałowskiej "SMAKOWITA kolekcja smaków", którą dostałam w prezencie od  mojej bratowej. Dziękuję Aniu!!


 Przepis odrobinkę zmodyfikowałam.


Produkty do kurczaka
1 pierś z kurczaka
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 średnie marchewki
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki masła
sól i pieprz 
 2 ciasta francuskie
50 gram startego parmezanu
1 jajko

 Produkty do sosu
1/2 szklanki mleka lub śmietany
1 łyżka masła
1 łyżka mąki
 1 cebula
 1 ząbek czosnku
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka startej gałki muszkatałowej
sól,pieprz

Sposób przyrządzania

Mięso umyć, osuszyć, posolic i popieprzyć, włożyć do garnka. Marchewkę oczyścić, pokroić i dodać do mięsa wraz z 1 łyżką masła i posiekanego czosnku.



Gdy mięso się zarumieni wlać kikla łyżek wody i dusić 30 minut.


W miedzyczasie przygotowujemy sos.

Cebulę obrać, pokroić i podsmażyć na maśle 3 minuty.
Wsypać mąkę i smażyć 1 minutę.
Wlać mleko lub śmietanę i gotować na małym ogniu, stale mieszając, do czasu aż powstanie gęsty sos.


 Dodać czosnek, sok z cytryny, gałkę muszkatołową.


Kurczaka pokroić w cienkie paseczki, 



dodać jajko, ser, natkę pietruszki i wymieszać.


Na dnie tortownicy wysmarowanej tłuszczem ułożyć cienką warstwę rozmrożonego ciasta francuskiego,



  na nim ułożyć farsz z kurczakiem, 



polać sosem,



i przykryć płatem ciasta.


Na cieście rozłożyć kawałki masła i wstawić tortownicę na 35-40 minut do piekarnika rozgrzanego do temperatury 220 stopni Celsjusza. Po upieczeniu pokroić w trójkąty i podawać z pikantną sałatką.





Muszę sie przyznać że tym razem miałam pomocnicę. Bez niej moje danie nie było by pewnie tak pyszne. Dziękuję Alexandro♥


Moja ocena tego dania to 3.5/5


Stopień trudności****

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...